Η μόνη ελπίδα είναι ο Ελληνισμός. Μόνο οι αξίες του μπορούν να δώσουν την οριστική ήττα στο μεσαίωνα.
Η Κρήτη πάλι μπροστά, μακριά από εθνικισμούς και αριστερισμούς, μας δείχνει τι σημαίνει έθνος, τι σημαίνει Ελληνικό έθνος. Οι Ιδαίοι δάκτυλοι ήταν οι πρώτοι φωτοδότες. Είναι η ίδια η ταυτότητα μας. Δεν θα μπορούσε αυτή η προσπάθεια, αυτή η συνέχεια να έχει διαφορετικό όνομα. Σας περιμένουμε στον αγώνα μας.
ΙΔΑΙΩΝ ΓΗ.
__________________________________________________________________Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ_________________________________________________________________

Translate

Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021

Ο Γλαύκος και το βότανο.

Ο μύθος εξελίσσεται γύρω από τον Γλαύκο, υιό του Μίνωα, που καθώς κυνηγούσε ένα ποντίκι έπεσε σε ένα πιθάρι με μέλι και

πνίγηκε.

Οι Κουρήτες αποκάλυψαν στον Μίνωα ότι αυτός που μόνο θα μπορούσε να επαναφέρει στη ζωή τον Γλαύκο και να ανακαλύψει που είναι, θα ήταν αυτός που θα κατάφερνε να ορίσει το χρώμα της αγελάδας που αλλάζει τρεις φορές τη μέρα χρώμα. Όπου την αρχή της ημέρας είναι λευκή, μετά γίνεται κόκκινη και ύστερα μαύρη. 

Μόνο ο μάντης Πολύειδος κατάφερε να περιγράψει το χρώμα της αγελάδας με το χρώμα των μούρων, που είναι αρχικά λευκό μετά κόκκινο και στην ωρίμανση μαύρο. Το που βρισκόταν όμως ο Γλαύκος το ανακάλυψε παρατηρώντας μια κουκουβάγια που έδιωχνε μέλισσες μπροστά από ένα κελάρι.        

 Ο Μίνωας εντυπωσιασμένος από τις ικανότητες του Πολύειδου τον έκλεισε σε έναν τύμβο μαζί με τον νεκρό Γλαύκο με τον όρο να τον ελευθερώσει μόνο αν επανάφερε στη ζωή τον υιό του.

Όσο ο Πολύειδος σκεφτόταν το πώς θα καταφέρει το αδύνατο είδε ένα φίδι να μπαίνει μέσα στον τύμβο και να πλησιάζει το νεκρό. Έτρεξε και με μια πέτρα το σκότωσε. Μετά από λίγο εμφανίστηκε και ένα δεύτερο φίδι που κρατούσε στο στόμα του ένα βότανο. Το φίδι έτριψε με το βότανο το πεθαμένο φίδι και αυτό αναστήθηκε. Αμέσως ο Πολύειδος πήρε το βότανο και ανάστησε τον Γλαύκο.

                                                                                                                                                                                           Κύλικας του 5ου αιώνα π.α.χ.χ που αναπαριστά τον μύθο.

Ο Μίνωας αφού ευχαρίστησε τον μάντη, τον πρόσταξε να διδάξει την μαντική στον υιό του Γλαύκο για να τον αφήσει να φύγει από την Κρήτη. 

Ο Πολύειδος τον δίδαξε αλλά καθώς έφευγε από την Κρήτη του ζήτησε να τον φτύσει στο στόμα. Όταν αυτός το έπραξε, ξέχασε όλα όσα του είχε διδάξει ο Πολύειδος. <<Απολλόδωρος>>.

Ο Γλαύκος συμβολίζει τον ανθρώπινο ψυχικό κόσμο που επιθυμεί να καθαρθεί (ο Πλάτων παραβάλλει τον Γλαύκο με την επιβαρυμένη από γήινα μολύσματα ανθρώπινη ψυχή).<<ΜΕΓΑΛΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΟΛΥΘΕΙΣΜΟΥ ΤΟΜΟΣ Β. ΒΛΑΣΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ>>

Ο μύθος αντανακλά, εκτός των αμέτρητων ερμηνειών, όπως και κάθε μύθος, εθνικές κοινωνικές αναζητήσεις για τον θάνατο και την αναγέννηση της ζωής. 

Δηλαδή αναζητήσεις πάνω στο βασικό στοιχείο της Ελληνικής κοσμοαντίληψης. 

Του αθάνατου ΕΙΝΑΙ.

Τα περιεχόμενα καθώς και οι υπηρεσίες του δικτυακού τόπου idaiongi.gr διατίθενται στους επισκέπτες του για προσωπική χρήση και ενημέρωση και δεν επιτρέπεται η χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς με οποιοδήποτε άλλο μέσο, ηλεκτρονικό ή μη, χωρίς την έγγραφη άδεια της ΙΔΑΙΩΝ ΓΗ. Επιτρέπεται η χρήση αυτών σε άλλους δικτυακούς τόπους εφόσον υπάρχει αναφορά και σύνδεση με το idaiongi.gr. Δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση των περιεχομένων του δικτυακού τόπου idaiongi.gr για υβριστικούς ή δυσφημιστικούς σκοπούς. Το ΙΔΑΙΩΝ ΓΗ. δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο άλλων ιστοσελίδων στις οποίες μπορεί να οδηγούν συνδέσεις από το idaiongi.gr.